تفاوت بین عطرهای سرد و گرم چیست

دسته بندی : شناخت اولیه هنر عطرسازی

زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

فرق بین عطرهای سرد و گرم

​عطر ادکلن‌ها کاملا توانایی این را دارند که خلق‌وخوی افراد را تغییر دهند. دنیل فلمینگ می‌گوید: عطر ادکلن‌ها نیز بر روی سیستم عصبی افراد تاثیر مثبت می‌گذارند و احساسات، روحیات، عواطف آن‌ها را تغییر‌ می‌دهند و همچنین حس و حال خوبی را به آن‌ها منتقل خواهند کرد.

اینکه بتوانید مناسب‌ترین عطر ادکلن‌ها را برای خود انتخاب کنید یکی از بزرگترین دغدغه کسانی می‌باشد که می‌خواهند از عطر ادکلن‌ها در فصل‌های مناسب خود استفاده کنند. یکی دیگر از دغدغه‌های افرادی که از عطر ادکلن استفاده می‌کنند این است که چه تفاوتی میان عطر سرد و عطر گرم وجود دارد و آیا قادر هستند که از هر نوع عطر ادکلن در هر فصلی نیز استفاده کنند. در این مقاله ما سعی داریم که درمورد تفاوت میان عطر ادکلن‌های سرد و گرم با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم که شما خیلی راحت بتوانید مناسب‌ترین عطر ادکلن‌ها را متناسب با فصل انتخاب کنید.

​تفاوت بین عطرهای سرد و گرم چیست؟

اگر بخواهیم به صورت بسیار ساده به این قضیه بپردازیم باید بگوییم که به عطر‌هایی که در آن رایحه‌های نارنج، هندوانه، لیمو به کار رفته است را عطر‌های سرد می‌نامند و عطرهایی که در آن رایحه‌های ادویه‌های شرقی، شکلات، چوب به کار رفته است را عطرهای گرم می‌نامند.

ولی انتخاب کردن بهترین عطر برا متناسب بودن با شخصیت، خلق و خوی شما معمولا به صورت طبیعی انجام می‌شود. ما انتخاب‌های درست را عمدتاً انجام می‌دهیم زیرا این احساسی است که یک عطر خاص تایید می‌کند و به ما این کمک را می‌کند تا تصمیم درستی را بگیریم (بدون اینکه ذهن درگیر شود).
عطری که منعکس‌کننده شخصیت شما باشد و دنیای درونی شما را تقویت سازد به راحتی انتخاب می‌شود زیرا چون شما خودتان را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین عطر را برای خودتان انتخاب کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید که ما در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تفاوت عطرهای سرد و گرم.jpg

مزاج

برای استفاده کردن از عطرهای گرم و سرد نیز باید نوع مزاج خودتان را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر شخصی که گرم مزاج است ممکن است با بوییدن عطر گرم مزاج دچار سر درد شود ولی اگر همین بوی گرم مزاج را یک شخص سرد مزاج استشمام کند آرامشی لذت‌بخش را برای خود رقم می‌زند. پس حتما باید برای انتخاب عطر نیز نوع مزاج خود را در نظر بگیرید.

فصل

دومین نکته‌ای که باید در انتخاب عطر در نظر داشته باشید فصلی است که قصد دارید از آن عطر استفاده کنید. برای استفاده از عطرها باید در فصل‌های گرم نیز از رایحه‌های سرد و در فصل‌های سرد نیز از رایحه‌های گرم اسپری کنید. همانطور که می‌دانید، درجه حرارت تاثیر بسیار زیادی را در چگونگی درک عطر دارد. به طور مثال، هوای گرم رایحه‌های عطر را تشدید می‌کند در حالی که هوای سرد تبخیر شدن آن‌ها را دشوار‌تر می‌کند. این امر سبب می‌شود که شما برای انتخاب عطر در فصل‌های مختلف سال نیز تصمیم گیری درستی داشته باشید همچنین انتخاب عطر مناسب برای هر فصل نیز شما را فردی جذاب‌تر نشان می‌دهد.

بهار

بهار فصل تازگی، طراوت و شکوفایی می‌باشد، این زمانیست که درجه حرارت بالا می‌رود و درجه خلق و خوی شما نیز با آن‌ بالا می‌رود. این احساس را با روایح مناسب‌تری تقویت سازید. رایحه‌های عطری که در بهار بهتر می‌شوند، ترد، سبک و تازه می‌باشند. در فصل بهار از رایحه‌های سبک‌تر و تازه‌تر اسپری کنید، همچون نعنا، ریحان، شکوفه نارنجی و... .

تابستان

تابستان فصل تعطیلات، میوه‌های رسیده، دریا و هوای گرم است. در تابستان آتشین عطرهای خنک‌تری را انتخاب کنید تا با آب و هوای گرم، بهترین تضاد را داشته باشید. عطرهای تابستانی باید به آرامی مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا به دلیل دمای زیاد بسیار قوی‌ می‌باشند. محبوب‌ترین رایحه‌های تابستانی تشکیل شده از ترنج، گل رز، گل یاس، میموزا، شکوفه‌های نارنجی و... می‌باشد.

پاییز

با پاییز دمای هوا رو به سردی می‌رود و شما باید خود را برای هوایی سردتر و تعطیلات عالی که پیش رو دارید آماده کنید. پاییز، بهترین فصل برای پیاده روی بی تکلف در پارک است که می‌توانید از برگ‌های در حال سقوط لذت کافی ببرید و همچنین وجود یادداشت‌های چوبی که بهترین همراهان عطر را هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها در این فصل رقم می‌زند.
رایحه‌هایی که با روحیه پاییز به بهترین شکل کنار هم قرار می‌گیرند گرم و مشکی می‌باشند که تشکیل شده از بوی پتچولی، وتیور، چوب صندل، کهربا، بلوط و ... می‌باشد.

زمستان

زمستان فصل روزهای سرد می‌باشد و بهترین گزینه استفاده از عطرهای گرم است. در زمستان بهتر است کمی به رایحه‌های سنگین بروید. همچنین رایحه‌های تند، چوبی و گوارشی گزینه‌های بسیار خوبی برای زمستان می‌باشند. در این فصل، رایحه‌های عجیب و غریب شرقی که بسیار قوی و گرم می‌باشند به شدت توصیه می‌شود. بهترین رایحه‌های عطرهای زمستانی استفاده از وانیل، دارچین، کهربا، ادویه جات نیز می‌باشد.

تفاوت عطرهای سرد و گرم.jpg

نکاتی در خصوص استفاده از عطر گرم و سرد

به طور کلی همه عطرها همچون هر چیز مصرفی دیگری دستور خاص خود را برای مراقبت دارد. اگر به این نکات توجه کنید می‌توانید راز ماندگاری آن را بهتر درک کنید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. عطر را مستقیم بر روی پوست بدن خود بزنید. عطرها باید مستقیما بر روی پوست بدن خود اسپری شوند. به هیچ وجه عطر را بر روی لباس خود اسپری نکنید، زیرا هم لباس را لک دار می‌کند و هم اینکه پخش و تاثیر مناسبی ندارد.

  2. عطر را بر روی محل موی خود اسپری نکنید. عطرهای معمولی برای مو به هیچ وجه فرموله نشده‌اند و در بلند مدت سبب خشکی و آسیب به موی شما خواهد شد. برای این کار حتما عطرهای مختص به خود مو را تهیه کنید. از شامپوی خوش‌بو یا حداقل از عطرهایی با الکل کم برای این کار استفاده کنید.

  3. عطرها را در جاهای مرطوب پخش کنید. حتما این نکته را شنیده‌اید که اگر عطر را بعد از حمام اسپری کنید بسیار ماندگار می‌شود. این نکته به این دلیل است که عطر در محیط‌های مرطوب به خوبی می‌ماند. به خاطر همین است که پیشنهاد می‌شود عطر را در جاهایی همچون زیر گردن، پشت گوش، پشت زانو اسپری کنید، چون این نواحی از رطوبت‌های کافی برخوردار هستند. به طور کلی، گرما و رطوبت بدن، مانند یک پخش‌کنند عمل می‌کند.

  4. هرگز عطر را بر روی پوست نمالید. اگر در فیلم و تبلیغات دیده‌اید که بازیگران بعد از اسپری کردن عطر را بر روی پوست بدن خود می‌مالند شما به هیچ وجه این اشتباه را نکنید. این کار باعث به هم خوردن بوی عطرها نیز می‌شود.

  5. عطرها را در جاهای خشک و تاریک نگه دارید. شیشه عطر شما باید در تاریک‌ترین و خشک‌ترین قسمت اتاق شما قرار بگیرد. اگر عطر بر روی میز با در معرض نور خورشید باشد، پایه و مواد ترکیبی آن خراب می‌شود. درضمن رطوبت هم سبب تخریب مواد و واکنش‌های شیمیایی آسیب‌زا در عطر می‌شود. اگر محل زندگی شما در جایی مرطوب است و مصون ماندن از رطوبت برای شما دشوار است، می‌توانید عطر را در کشو یا کمد خود قرار دهید و در کنار آن از رطوبت گیر نیز استفاده کنید.
  6. _ عطر را درون جعبه نگه دارید. جعبه اصلی عطر از آن در برابر تخریب و واکنش‌های شیمیایی محافظت می‌کند. با این کار، طول عمل عطر خود افزایش می‌یابد.

​توصیه‌های پایانی برای انتخاب عطر مناسب

هنگامی که می‌خواهید عطری را خریداری کنید هیچوقت عطر را به محل پوست بدن خود نزنید، چون این امکان وجود دارد که با بقیه عطرهای دیگری که می‌خواهید امتحان کنید تداخل ایجاد کند.

به هیچ عنوان عطر را از روی بطری بو نکنید زیرا در این هنگام فقط بوی الکل را استشمام خواهید کرد. بیشتر از سه عطر را پشت سر هم تست نکنید، زیرا قدرت بویایی شما کاهش پیدا می‌کند و در این صورت نمی‌توانید عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

دیگر مقالات پیشنهادی